Hallå igen...

Det var längesen jag srev nu ju, men det har hänt lite sen sist iallafall.

Jag har köpt mig en ny häst:) Jag var först och kolla på en shettishingst som stod nära och var ganska billig men det var nåt konstigt med ägaren.
När jag sa att jag skulle ha den och sa att vi skulle gå och skriva papper så vägra hon, så hon släppte ut hästen igen och gick in och laga middag ist. Hon tyckte det var för komplicerat att skriva papper och hästen var ändå så billig, men som säljare så borde man inte tveka att skriva papper om hästen är frisk, så jag antar att det var ngt hon inte ville berätta.

Men iallafall så hitta jag en jättefin shettishingst på 1 år ganska nära den också, men jag trodde aldrig jag skulle få den eftersom ägaren ville ha den utställd.
Men det visa sig att det inte var så noga med det bara den kom till ett bra hem , så då fick den komma till mig :)
En jättefin liten kille som e född på Almnäs stuteriet i Vellinge, där dom föder upp massa shettisar som har fått massa priser och så.

Så i oktober så ska jag åka och ställa ut honom sen när han e två också, och när han e 2.5 så ska jag få han avelspremierad så att han får betäcka ( om han håller sig i skinnet så jag inte behöver kastrera han innan vill säga ), eftersom han har godkända föräldrar så har han stor potential för att bli godkänd.

De jag köpte han av var riktigt trevliga människor ,de erbjöd att jag kunde få komma dit och träna för utställningen hos dem innan om jag ville och sen ska vi åka dit tillsammans för de ska ställa ut sin minishettishngst också.

Deras minishettishingst e den finaste jag någonsin sett , så otroligt liten och vacker.


En bild på min hästs pappa: Perigueux v Isala NL-S. 817092




En bild på min hästs mamma: Almnäs Madonna 5206



Mvh

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Fin blogg! <3 Söta hästar! Min bästis gillar också hästar hon har bloggen: swebitz.blogg.se om du vill besöka henne! =D

2009-07-16 @ 18:15:25
URL: http://misswenn.blogg.se/
Postat av: Alva

Hejsan, fin blogg och fina hästar!

2009-11-19 @ 20:57:53
URL: http://takeabrejk.blogg.se/
Postat av: filippa

har du en egen häst??

2010-01-10 @ 16:08:31
URL: http://danslovehast.blogg.se/
Postat av: Miranda

Gud va sööööt <3

2010-06-12 @ 22:22:25
Postat av: ida

gud vad söta hästar är det din egna

komentera mina bilder snälla!

2010-11-06 @ 18:56:54
URL: http://braaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gud så fina hästar!

2012-09-15 @ 17:54:02
URL: http://lisalundqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0