Oj en ny runda ...

Idag red jag ut visste inte riktigt var jag skulle från början, men sen hitta jag en grusväg så jag tänkte jag svänger in här och galopperar lite.
Sen så råka det bara bli så att lite blev lite till hela tiden så helt plötsligt var jag mitt inne i skogen med en jäkla bra bit att rida tillbaka hem. Sen så mötte jag några ungar som tydligen kommit samma väg som mig som undrade var de skulle hitta hem, typiskt jag som hade tänkt fråga dem om vägen hem.
Men tillsammans klura vi ut var vi skulle, och sen träffa vi en gubbe som vi kunde fråga, så de drog på sitt håll och jag på mitt, så efter att ha frågat ännu en tant så visste jag var jag var igen.
Ja jag var ju aldrig vilse för jag hitta hem men jag hoppades på att vägen skulle leda mig runt på ngt sätt så jag skulle slippa vända och tänk det gjorde den, vilken tur man har ibland.

Så det blev en fin runda som man kan rida fler gånger nu när man hittar den, den var ungefär en timme lång i ganska söligt tempo.
Ganska skönt att sitta i westernsadel så att man kunde jogga lite ist för att skritta så mkt, det går ju trots allt lite fortare än skritt och e ganska bekvämt om de går tillräckligt sakta.

Ja det var mysigt idag fastän det blev längre än planerat.


Visst e det kul när man e ute och rider en fin dag och folk e ute i sina trädgårdar och alla som man möter och pratar med berömmer ens häst för att den e så fin.
Man vet inte riktigt vad man ska svara när man får beröm men man kan iallafall känna sig stolt över att hästen ser bra och fin ut.
Jag var ju på två tävlingar förra veckan och fick beröm för min häst där också bla att det var en trevlig häst.

Alltid så kul att höra, där e många som sagt att man inte kan tro att han e 16 för han ser inte så gammal ut.

Nä nu e det dags att nanna kudden, imorgon blir det ett inlägg om min hästs kunskaper och halter.

Mvh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0