Tävling ...

Nästa vecka ska jag rida programridning i dressyr med en kompis, ska bli skitkul rent ut sagt.
Men lite nervös e jag , jag har ju inte ridit dressyrprogram på flera år, har inte haft tid eftersom jag lagt energin på att hjälpa andra så det har blivit dåligt med dressyrträning.


Men nu är det dags att tänka på sig själv och min häst, lika bra att satsa lite nu innan han blir för gammal ( hästen alltså ), annars kanske jag ångrar mig sen.

                                              

                                                                                                                                                                                                 
Så här snygg ska min häst vara på dressyren.!!! 

Så här snygg ska min häst vara på dressyren bortsett från håret som står upp men det ska gömmas med hårklämmor e det tänkt. ( Naturligtvis ska han vara välryktad då, inga smutsfläckar på min häst när folk ska titta, tack :) ).

Jag e väldigt nöjd själv, eftersom man inte kan knoppa honom för manen e för lång och tjock så prova vi en fiskfläta som e fastsydd och resultatet blev riktigt bra. Bara lite hår som står upp men det ska vara gömt till tävlingen.
I övrigt ska han ha ett nytt brunt och vitt träns, ett nytt grönt schabrak och en brun sadel.
Lovar att ta foto på oss innan tävlingen när allt e klart, han kommer bli så jäkla fin, finare än han varit på länge.

* Jag har en fördel iaf , han uppför sig alltid bättre på tävlingar än hemma , han gillar att visa upp sig så jag får hoppas att han inte ändrat sig till tävlingen. :)


16 e ingen ålder säger de så därför har jag bestämt att jag ska börja tävla lite dressyr nu, två tävlingar ( "programridningar" ) innan sommaren, sen träning hela sommaren och sen förmodligen fortsätta med tävlingarna till hösten för att se vad träningen gjort för nytta.

Min förhoppning e att han ska gå lika bra som min kompis häst, att han ska kunna lika samlad galopp som hennes, då blir jag mer än nöjd.

Mvh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0