Wow ...

Idag har jag varit och tränat hos en kompis.
Först när vi kom dit så släppte vi ihopa våra hästar så att de skulle få bekanta sig ... och J-vlar vad de slogs.
Det sjuka vara att det slogs på exakt samma sätt, det var lika dominanta båda två så det blev ett rejält slagsmål, men det sluta med varsitt sår på benen så det blev nog ungefär lika för båda.

(Men sen när vi skulle hem så ville inte Markuss följa med han sprang iväg med mig tillbaka till stallet igen, tur att han snart ska tillbaka dit på sommarbete.)

Konstigt att de kan vara så lika, när jag och hon är så lika, de är riktigt fräckt.

Vi tänker på samma sätt, och tycker om ungefär samma saker, skitkul e det, skönt att äntligen ha nån och rida med som är som en själv ( på lagom avstånd :) ).

Markuss fick sig en rejäl träningsrunda av henne idag, vilket är bra för det behöver han.
Efter sommaren kommer han att vara lika fin som hennes häst och Den är fin.
Jag red hennes häst Zacke idag och vilken underbar känsla att sitta i riktigt samlad galopp och bara njuta, fantastiskt det har jag velat göra lääääääääänge ,jag längtar tills min häst kan det också.

Och om två veckor så ska vi iväg och träningstävla i dressyr hon och jag och våra hästar, ska bli spännande att se hur det går.

Just nu har jag ju min häst i ett eget stall ( tillsammans med får ) eftersom jag fick flytta så hastigt, men nu när man har börjat släppa allt som var i det andra stallet så är det jäkligt skönt att vara därifrån !!
Det är skönt att göra som man vill utan att tänka på andra, och att bara lägga energi på sin egen häst, åka dit när man vill och så, ja det är faktiskt inte dumt alls, jag saknar bara en paddock i närheten.

 
Och sen när jag flyttar hem honom till min kompis och vi ska rida hela sommaren så kommer det att bli så jäkla kul.
Hon ska rida min häst och jag ska rida hennes häst en del och träna men det kommer bli mycket roligt också, nattliga ridturer och lite racing och bus mm.
Ja jag tror att det kommer att bli toppen faktiskt.

Fresten så fick min kompis minishettis en ny kompis idag :) min lilla hund ... hihi ... han var inne och sprang hos henne i boxen och han var inte speciellt rädd heller ...han kunde ju sprungit ut om han velat ... sen höll de varandra sällskap medans vi red...


Nog för idag ... Mvh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0